Followers

Thursday, July 16, 2015

Ramadhan Dan Syawal

Salam... Pagi ni.. Ada kesempatan jugak la nk update blog..
Kang dh raya... Lg payah nk jenguk...
Hihi..sebok beraya.. Balik kampung..
Sebok nk kepung anak.hahahaha..

Arini last day kite puasa.... Tuk tahun 2015..
Insyaallah.. Umur kita dipanjangkan tuk puasa2 tahun Akan datang...
Alhamdulillah puasa Kali ni.. Berjaya ditempuh... Tinggal arini je..

Tahun ni raya belah aku dlu... Mmg ikut turn je tip Kali raya...
Gilir2 je... Raya ke 3@4..baru balik kampung asben.. 

Anak dara aku tu mesti seronok.. Meriah la tahun ni... Dayyin dh pndi jalan..
Haha... Xcukup tanah nnt aku duk kejar die...
Belom lg g beraya umah org...
Bersedia lah kami nk mngepung dayyin..
Kat umah asben Dah la ade tangga.. Feveret budak2 tu..
Dhia xpe dh besa..bwk Hal sendiri klu dh jumpe kawan nk main..

Alhamdulillah... Asben dh selamat sampai malam kelmarin...
Semalam..
Dah prepare tuk raya ckit2...
G basuh kete... Topup susu,pampers anak dara...
Nnt xde la kelam kabut raya2 baru nk g beli..
Hihi... 
Pastu dh beli lampu raya... Kelip2 warna warni Dah rumah...hehe..
Siap psg dh sebelom bukak pose semalam...

Lepas tu... Minggu Lepas.. Dh settle wat biskut raya ckit...
Yg senang2 je aku buat.. Yg lelain beli je...
Biskut masin, cornflake madu, kuih gunting ngn biskut mekar..

Baju raya Yg ditempah... Alhamdulillah... Aku g tgk kt umah tukang jahit..
Dh siap... Tinggal nk jahit sembat je.. Arini la tu siap ye...kang die xanta g umah..
Aku serbu je umah die...hehe..xjauh pun... Belakang umah je..
Tahun ni beraya.. Tema Maroon..
Pastu baju raya tahun lepas pakai semula... Kaler hijau..
Tahun lepas xmerasa beraya pakai baju tu..
So tahun ni..kite repeat....

Baju Yg lelain pun dh siap aku beli ritu...
Anak dara dua org tu pun kemain byk dah... 
Arini mybe nk kuar jgk... Beli kasut raya... Asben n aku skali la..
Wlupun ritu dh beli sepasang... Niat nk tmbh 1 lg...kekekeke..

Arini nak masak2 pulak... Nasi impit, kuah kacang, Sayur lodeh, rendang ayam.
Wahhhh.. Bestnyeee... Anak2 sile bawak hal masing2 ye.. Mak ko nk masak japlg..

Malam ni.. Cadangnye.. Nk g jenguk adik aku kat Uptown Jalan Reko, Kajang...
Adik aku kan mmg niaga kat situ..
So malam ni nk g tgk ape Yg bole dibeli...hahahahah
Korg Yg mne xsempat nk beli tudung raya... Leh singgah kt tmpt adik aku..hihi.

Bab ni... Memula mcm malas... Tp bile dh mule.. Ehhh.. Best pulak..
Agknye gitu la org Yg amek tempahan tu... Hehe..besttt.
Nah hasil kuih raya biskut raya yg selamat dibuat Tahun ni..
Tahun depan leh tmbh Yg lain pulak.lhihi..






Ok la... 
Dikesempatan ini... Aku nk mintak maaf la.. Kot la aku ade tkasar ngn korg..
Terkesan dgn ape Yg aku tulis... Terguris hati ckit...hihi.
Mintak maaf zahir batin... Kosong kosong ye... 

Selamat hari raya korg..

Kad raya gune pic tahun lepas la... Heeeeee...



Tuk geng GOJES.
Hastag #gojesraya la lepas ni...meriah ckit kan...

Mintak maaf tau kat korg... Klu ade aku melawak smpi korg terasa hati..
Lepas ni jgn penah serik nk kawan ngn aku..haha..
Kesian la kt aku...xde kawan segile sebest...Sesengal sesempoi genggojes...

Nnt korg wat baraan ek???
Xdapat rasanya nak follow korg klu ade wat baraan raya..huhu..
Korg tlg makan kan tuk aku je la...
Aku jeles dr jauh je..
Klu sempat.. Sebelum nk balik klang dr kampung lenggong perak tu..
Kot la asben ok je klu aku nk singgah g beraya umah korg...hehehe..
Leh la beraya jugak ngn korg...kan..


Insyallah... 26hb aku balik Miri.... Next time pulak kite jmpe ok.
Selamat beraya...byeeeee..


Yg sempoi...
Umie / puan pinguu 
Mak anak dua...hehehehe.. 

No comments:

Post a Comment