Followers

Monday, December 5, 2016

Progress rumah : Tapak rumah

Selamat hari isnin korg..
Mulakan kerja dgn senyuman tau..

Aku kt umah ni xde buat pe pun..
Alhamdulillah.. dh dpt umah lain nk pindah ni.. insyaallah tgh bulan ni angkat brg..
Kebetulan asben aku ade keje.. xdpt la pindah skrg tggu die balik nnt..

Harap semua dipermudahkan..
Rumah sewa yg ritu.. entah lah.. smpi skrg xde kabo berita tuan umah tu... maka dgn hati aku yg keras ni... dah ckup.. xpayah umah sewa tu.. cari yg lain.. huhuhu.. serabut rsenye... wlupun asben aku..leh rilex2 je.. walaupunnnnn aku ade brpe bulan je kt sini sblm nk blik smnnjung.. haha.. aku tetap nk pindah.. biarlah..
So aku tgh kemas2 balik brg yg dh dipunggah2 balik...

Ok settle yg tu.. kita alih plk cite..fuhhhh..

Alhamdulillah... minggu lepas.. xigt plk ari ape.. haha..
Tapak rumah kt kampung.. dah selamat ditambak..
Tapak tu.. mama abah buat tanan pokok pisang n serai..
So sebelom kontraktor nk mulakan tolak tanah.. mintak dierg.. cabutkan pokok pisang n segala yg kat situ.. alih tmpt lain dlu.. yg nk dibuang buanglah mama aku kata..
Sblom tu jgk.. pokok serai kt situ... abes sume dh cabut.. n bagi2 kat jiran2 n org2 yg mngaji kt umah.. settle mslh yg tu..

Lg 1 plk.. alang2 nk tolak tanah.. sruh korekkan parit kn blkg dlu.. xde la nnt dh siap rumah bru nk korek betulkan segala..
Uolls.. saliran air kne betul ok.. kang xpasal banjir... dh ler sekeliling rumah mama dh tinggi.. cian umah dh rendah2 dr sekeliling..
Ok.. sediakan payung sebelom hujan.. hehe..

Dah settle.. bole lah mulakan kerja..
Ritu mama kata ade dlm 6 lori kot..aku pun xigt.. sbb nk tmbak dr tepi parit.. n smua tapak yg nk dibuat umah.. die tinggikan lg 1kaki rsenye..

Mse tgh lori duk tuang tanah kt situ... hujannnn lebatttt... makanya... tgendala keje dierg.. n tmpt pon jd agak becak lah kan.. huhu..




Jalan kan keje jgk ptg tu... settle tolak tanah... bru dierg tolak batu2 keesokannya..

Skrg dh masuk musim hujan.. jd tapak tu xsempat nk kering lah kan..huhu... keje tpaksa la ditangguh dlu.. sblom nk buat base.. klu hujan..lmbt ckit la nk start keje..
Progress jd slow..



Smlm hujan lg.. huhu..xpela.. pelan2 pon xpe. dpt gmbr ni ok dah la.. buat tenangkan fikiran ckit..hehe..

Doa2 semuanya dipermudahkan..

Next progress.. buat base.. n framing..
Contoh dr kontraktor..




Insyaallah xlame dah ni.. harap2 musim hujan xlama...

Heee. Ok baiiii.. nnt smbg lg..

No comments:

Post a Comment