Followers

Sunday, May 24, 2015

Family Day GOJESBLOGGER - Game

Salam semua... Tangguh lagi cite aku.. Haha..
Xde mase weh nk ngadap.. Tulis panjang2... 
Arini men aku abeskan aktiviti kitorg kt family day ritu.

Lepas dh settle makan, family photo... Gmbr group..
Cuaca pun mcm nk mule panas... Kitorg Mintak izin kt tmpt makan tu.. 
Tuk wat game... Nnt lepas game kami susun balik n kemas semuanya...

So kami mulakan game.. Game tuk kami adalah kotak beracun..
Rara yg Handle kan game ni.. 
Kotak beracun tu rara buat kotak.. Pastu balut lapis2... Setiap lapisan tu ade denda..
Kotak ni pusing 4 kali... 

Yg ni sebelum game... Sumenye pantang tgk camera... Ready je memasing..

Ciknad org yg mula pegang kotak... Pastu pusing la mengikut lagu..
Lagu benti... Kene la denda sape yg last pgg tu.. Hehe.. Seronok semua..
Masing2 ceria.. 
Yg Memula kene denda...
1. Aznor... (Laki die pedajal bini.. Sbb time pusing tu.. Laki tahan kan kotak n lagu pun stop.. Hahaha)
  Denda : pilih seorang rakan dan gayakan hobi anda dengan mggunakan isyarat tangan..
** aznor pilih fiza... Pstu wat tangan cam menaip... Aku nmpk xnmpk je cmne aznor buat..
     Hobi aznor adalah blogwalking... Kata fiza..

2. Achiek Anis... (anis dah serah dah kotak tu kt geng sebelah.. Tapi geng xamek.. My la tu..Haha)
  Denda : kne lakonkan org bisu Klu marah org curi mknan... Marah anak ke..
**anis wat ok je.. Menepati denda tu.. Lg pun sni je kn.... Haha. 

3. Ciknad... (Mase lagu stop.. Boleh ciknad terbaling kotak tu smpi ke Ena.. Tkejut ena... Msing2 time ni dh gelak giler bile ciknad wat lawak cmtu... Dahsyat ciknad ni)
  Denda : bacakan berita tentang parit tersumbat.. Dengan gaya Karam Singh Walia...
** ciknad malu2 nak buat.... Last2 anez tlg wat la ckit... Haha.. Sebijik karam Singh.. Gelak gile2 lg..

4. Aku yang KENE.. (Time benti kat aku tu.. Aku dh gelak giler... Ade 1 gmbo tu buruk no aku gelak
   Sekali aku koyak kan kotak tu nk tgk denda ape... Skali.. Allah... Kenapa kene kat aku..mcm tau2 je..
  Denda : reka sedikit kata2 nasihat atau ayat menyentuh jiwa untuk anak atau suami anda...
** baca denda je aku dh mule nk nanges.... Lepas baca.. Aku mcm nk jerit sebak..haha..
    Dah tu.. Aku ckp je la ckit.... Tapiiiii aku xigt ayat ye ape.. Yg igt ye... Kita semua lah.. 
    Masing2 sentiasa dlm keberkatan Allah n sentiasa bersama tuk anak2... 
( mmg sebak la weh Klu dh ckp bab2 ayat menyentuh jiwa.. Lagi pulak laki aku xde kt sni.. )
 - aku nmpk sume sebak.. Ye la., kite ni hati mak mak sgt.. Tisu sgt... Xkental Klu nk meluah...
  Paling best... Memule aku nk ckp tu,, leenda dh toleh blkg dh.. Sebak same2.. Huhu..

Pape pun... Korang mmg daebak... Sbb mase suke., same2 suke... Mase sedih same2 sedih..



Pastu mule pulak.. Game apak n anak...
Kain batik ikat kat pinggang apak... Anak pulak.. Amek bola masuk dlm kain tu..
Simple je kan... Tapi bile dah anak2 yg main tu semuanya umo dlm 3 tahun..
Mmg mcm2 gaya lah... Ade yg xnk lari.. Ade yg kene sruh bru buat...
Ada yg dh elok main kene pulak langgar dgn yg lain... Jatuh.. Nanges pulak la...
Bile dh nanges.. Xjadi ler nk main nye... Hahaha..
Ada yg main tipu sbb mak tolong amek kan bole skali.. 
Ada yg nk pilih2 kaler pulak mse nk amek bola..
Ada yg dah amek sebiji bola.. Xnk amek lg.., 
Xpela.. Kite bg hepi anak je la.. Mak2 pun tlg la Handle kan anak2..
Meriah giler rasa time tu... Besar dh anak2.. Dh leh main game... 

Ni dhia... Xde mood nk main... Duk melepak je ngn iPad die tu.. 

Lepas tu... Nanges di tengah alam... Cari aku xjmpe ler tu... 
Aku g amek air minum die kt beg.. Tau2 tgk leenda tgh jd ajk mak prihatin..haha..


Settle game apak n anak... Pstu leenda ckp... Adiah byk lg.. Wat je la game pape..
Kebetulan time tu tringat kat ena sbb kata ade balance belon lg...
So main game tiup belon smpi pecah je la... Redah je aku..
Pakai ape yg ade... N abes kan hadiah2 yg dh disediakan...

Memula nk wat gilir2.,
Skali sume suh skali harung je la.. Sbb nk kejar mase nk check out pulak..
So bg belon sorg satu kt apak2... Tiup belon smpi pecah.. 

Dah tiup n pecah belon tu.. Lelaju aku bg adiah trus... 
Laki rara ni.. Ckp aku sabotaj die.. Sbb die tiup belon smpi gabak besonye., tapi xpecah2..
Haha.. Dah kenapa plk aku kann... Sabo je laa. Lawak ahh laki ko ra..


Pastu.. Ade balance adiah lagi tuk game anak2... Rebut gegula masuk dlm bekas..
Sape paling byk dapat hadiah...

Gegula tu aku tabur kan je atas tikar... Belom pun aku sebut mule.. Sume dh kerumun kt situ..
Amek trus gegula... Hahaha... Xsabo dh weh anak2 sume.
Yg ni dhia join main.. Tu pun aku angkat je die letak kt situ... Haha...
Dapat la adiah... Gegula dhia amek tu ade 26 biji... Hehehe... Jadik lah.. Dpt 1 adiah anak aku tu..

Settle game sume.. Aku serahkan goodies pulak..
Sorg2 aku pggil.. Dh mcm cikgu pulak.. Hahaha...

Dah settle smua... Kasi ucapan ckit.. terima kasih n bgtau game kite dh selesai..
Sume diminta tlg kemas sume yg kite dh guna kt sini.. Kemas kerusi meja... N bsurai..
Jumpe time check out nnt.. Haha... N kasi tepuk tangan ramai2.. 

Dh tu,, mak2 sume masing2 kemas ape yg patut.. Bgambar lg.. 
Nnt aku update yg last skali... Kenangan bergambar bsama di family day...

RINDU KORNG...
GOJES DAEBAK...

Jmpe next entri.. Daaa muahciked...


No comments:

Post a Comment