Followers

Thursday, September 17, 2015

DiY : Makeover kitchen cabinet

Fuhhh... lelaju buat projek ckit td...dh siap dh...
Edit gmbr kjp..
Ok..meh dekat ckit.. aku nk share..hihi.

aku ckp ade beli wallpaper kan ritu... memula nk buh kt dinding ler.. tp rupenye salah beli..
Aku bli yg 2m x 45cm..
Try kt dinding..haha... pendek..
Terus xteruja nk buh...

So google je kje aku..tgk amende leh buat ngn wallpaper sekerat tu.. dh dapat.. moh ler buat lelaju.

Aku makeover kitchen cabinet je..
Sebelum nk mula.. tgk mcm senang.. haha.. rupenye..bpeluh jugak ye..
Lagi pulak nk kne potong kat bahgian tombol tu.


Ni haaa.. dh siap..
Sebelum dan selepas...



Amacam menarik x..hihihi..
Jadi lah kan...



Ade tu yg senget2.. xrata aku lekat...
kt gmbr ni xnmpak.. xpelah.. asal nmpk cantik sudah la labu. Nak berwallpaper sgt kan..

Dua cabinet ni pakai.. 2roll setengah..
Aku bli wallpaper ni kat Mr.Diy..
2m x 45cm.. rm3.30 je 1 roll.. hihi.



Ok jgak la hasilnya...
Kedip2 mata jgk bile kat dapur tu..hihi..

K la.. nk luruskan pinggang jap..bye..

13 comments:

  1. mmg nampak mudah, tapi bila nak buat peluh celah tiak..haha..cantik umie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.. adehh.. blom lg klu pasang kat dinding.. mandi peluh gamaknya..haha

      Delete
  2. cantiknya umie..rajin la umie..ritu akk tgk kt fb buat mainan kt dhia n dayyin kan...adoii kalo dekat dah upah tlg buatkan dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teruja jap tgk hasil... hihi... aloh xde la nk amek order... buat gitu2 je mainan tu

      Delete
  3. Replies
    1. Memula psg 1pintu je.. mcm bole ke x ni.. cantik ke x.. haha... xyakin.. tp tgk hasil cmni... cantikk ler pulok

      Delete
  4. Cmne ko buat yg tombol tu wei..gunting bulat ke or ko lekat putus2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smpi takat tu gunting dr tepi ikut saiz kaki tombol tu.. pstu gunting kebawah ckit... gunting ikut kaki tombol tu je.. bole.. ni td memula pun aku bedal je... xlurus pun aku gunting hihi

      Delete
  5. lepas nie mesti semangat nak masak hari2 kan..

    ReplyDelete