Followers

Wednesday, March 26, 2014

Checkup 36minggu

korang... ni cite minggu lepas ye...hehehehe...

ari rabu lepas... :)
g checkup tuk 36minggu...

checkup aku petang ari...
aku g lambat ckit... sbb menjemah geng suri rumah...
buat kelas free MARY KAY - dayah buat...

entry kt blog ieza ade...keh3..

biase la kan.. klu dh jmpe... sejam dua jam.. mne ckup...
nk borak itu ini...

so lps je abes kelas.. lps ieza ngn dayah balek...
aku cepat2 mandi.. pastu trus gerak ke BARAKAH..
time tu kul 6.30ptg..

slow2 je bwk kete... tenang wlupun byk kete org balek kje kan....


sampai2.... trus masuk daftar...
nurse kt depan tu tnye... ade buat apoimen x ngn doc....
 aku kata... de pe pun... dtg ikut tarikh yg doc bg je..
nurse tu bg pnjelasan lg... 
wat mse skrg ni dh mula... tuk buat apoimen dgn doc...
sbb xnk bg patient tggu lame tuk checkup..
tapi xpela... awk dtg ikut tarikh doc bg kan... xpe2... its ok..
lps ni kne buat apoimen dlu.. tarikh sekian2 haribulan...
aku just jawab.. ok ok... oo yke... ok boley...

pastu amek tekanan darah ngn timbang berat...
berat aku 69kg... fuhhhh.... same mcm aku pegnen kan dhia dlu.. 9bulan..69kg jgk...
ok..pkir2..boley maintain kan ni... asal pegnen je.. last 9bulan 69kg je...hehehehe...


pastu tggu la.. time tu ade la dlm 6org yg pegnen nk kne jmpe doc...
so redho je la.. klu tggu lame...huhu...kul 7.30 jgk la baru aku kne panggil... 

time nk scan tu... adikbaby kemain buat perut ibunye meninggi... 
doc ckp...
prut awk tinggi btul ni... baby wat contstraction ye...
aku jwb je... dr td duk gerakkk je doc.. xbnti... 
doc pegang2 prut aku... yela nih... baby elok je duk tengah2 prut...
kanan kiri kosong ni....ok xpe... sy scan dlu...

mse scan tu.. adikbaby mmg gerak sane sini... 
doc dapatkan scan area bawah dlu...

nmpk kepala adikbaby...fuhhh... mmg bgerak2 je time tu...adikbaby xsuke ke hape ntah...

bile doc tgk.. rupenye... kepala adikbaby ade kat laluan keluar....
aku nak tkejuttt gak.. sbb doc gerak2 kn kepala adikbaby..
pastu nmpk bentuk V... doc kata..tu la laluan baby nk kuar esok...
baby dh msuk kt laluan... insyaallah awk akan bsalin awal jgk ni...heeee..

aku ye kan aje laaa.. bgtau doc yg dhia dlu awal 38w dh lahir..

pastu doc scan bhgian2 lain... ukur2 saiz adikbaby...
kaki elok je jari tu gerak2 tnjuk kt ibu ye..

pastu doc nk tgk jantina.... tpampang lah... segitiga emas adikbaby....
COMFIRM GIRL...hehe...
sebelum smpi barakah aku dh pesan kt baby suh tunjuk pepet die...kih3...

checkup skjp je... sbb sumenye ok...
xde pe masalah... so next checkup lg 2minggu doc kata...
klu belom bersalin lg la... 
sempat lah checkup yg last tu... heeeeee...
7hb nnt tarikhnye...

nahhhh... pic adikbaby yg tembam... tapi kecik...
adikbaby baru 2.4kg.. heeee...



otw balek... dpt kol dr asben kt tgh laut tu...
tanya itu ini.... so aku pun cite la itu ini... hehehee....

ku gosok2 perut... suh adikbaby dengar kata....

Insyaallah... 
tunggu ayah balek ke darat dulu.. rehat sehari dua... baru adikbaby lahir ye...


DOA KAN AKU YE KAWAN2...
smoga ALLAH permudahkan urusan ku tuk melahirkan nanti...

:)



8 comments:

  1. semoga dipermudahkan segalanya...hihihi... :)

    ReplyDelete
  2. heee sonoknya.moga dipermudahkan ye umie.

    ReplyDelete
  3. bestnya lahai --
    insyallah , semoga berjalan lancar hendaknya :))

    ReplyDelete
  4. sekejap jer kan umi...tak lama lagi dhia dah jadi kak long

    ReplyDelete
  5. Akk yg nerves dgr org nk bersalin ni..semoga dipermudahkan urusan sis ye..tahniah

    ReplyDelete
  6. semoga dipermudahkan bersalin nnt sis..adik baby tggu ayah yer.. ;))

    ReplyDelete