Followers

Wednesday, April 1, 2015

DHIA - 2y 11m 28d

Haiii... lame xcite psl dhia...
byk dh kerenah n akal bijak die..
ari2 ade je bnde baru...

Mcm biase la... Kdg ok.. Kdg xok.. Buat Ibu die jd singa..
Kdg kawan elok Je ngn dayyin..
Kdg.. Ape sume xbole... Slmber je tolak Dayyin..
Hoho... tolak smpi jatuh telentang tau.. bukan tolak sikit2...
dh aku siap2 dh jd singa... n mintak tangan dhia.. aku cepuk.. 
pstu tnye... sape yg buat dayyin?
dhia jawab... KAKAK (sambil nanges) huhuhu...



Arini 1april kan.... Hoho...
anak dara sorg nih nk 3tahun dh 3hb esok...

aku duk pikir... 2tahun lg... masukkan sekola.. 
dh tmbh adik die sorg lg rsenye..wakakaka..
Aku tmbh lg 2tahun.. Umo dh 3series.. Hoho.. 
Tua dh weh..


Byk dh word Yg Dhia leh sebut...
Dhia agak lmbt jgk Nk sebut.. Sebut ibu oun msih xbtul..
Skrg IBU = PIBU...BIBU...
Pstu klu dgr btl2 ape yg Dhia ckp... Masih xjalan lg..
Kdg dh ade bunyi... Tp ujungnye xabes...hihihi..
Contoh Dhia sebut... Dayyin..
Klu dengar betul2...betul dh tu sebut ayyin..
Tp klu tgk mulut die... Xde smpi kat huruf N last tu...haha...

Pstu xpndi lg nk ckp.. Pnjg... Dua tiga patah...
Aku ajar la.. Contoh..
Klu nk minum....
Ibuuuu.. Nak minum...

Dhia follow la satu2.. Aku sbut tu...
Nnt bile aku suh ckp... Ibu  nak minum..
Dhia ckp.. Minum... Haha.
Abes dh word yg lain tu... 

Xpela Dhia... Lambat pun xpe.. Asal kan ade peningkatan..


Tapi awas... Ape yg kite ckp.. Nnt die ikut jgk...

Kdg aku tgh wat pape... Pstu die dtg sebok2 kn diri die jgk..
Aku ckp la.... Kakak,pegi la sane..sebokkkkk je...
SEKALI 
Dhia ikut...
Kakakkk... iiii ane... Ebokkk je...
Ahahahahahah... 
Siap gelak lg...adehhh..

Bab makan... Dhia mmg susah... 
kene pakse n kdg aku layankan die nk Makan ape..
So aku la kene pndi... Kdg stress jgk sbb Xtau dh cmne nk buat..

Dh boleh disuruh..
Tiap pagi.. Bangun... Aku sruh Dhia.. Amek btol susu letak kt sinki..
 Pastu... Kemas bantal2... Letak dlm playpen.. Dhia campak2 je..

Klu nk mandi... Dh bukak baju... Nnt sruh Dhia masukkan dlm mesin basuh..
Aku sruh itu ini.. Dhia amekkan remote..
Dhia amekkan hp ibu.. 
Sume yg disuruh... Nnt Dhia sebut balik... Tp nada soal...
Emotttt?
Eepoonn? 
Hihihi... Comel kot..


byk lg... byk aku share kat ig... 
follow ig aku tau... alaaa.. xglemer mne pon..
share psl anak2 je..hehehe..

ig : pelangipingu



lagi ape ek..


Kdg Dayyin bdiri... Dhia ye ye je gelakk.. Aku pun xpaham..
Bila elok je main ngn Dayyin... 
elok la nmpk cm kawan je main... pastu dh terlebih seronok..
Mmg kene tenyeh2 la Dayyin tu kat tilam.. 
Adehhh.. Mmg mmbuatkan ibu jd Tarzan..


budak comey smpi skrg... heeee... ni time bpe bulan ntah..
nk setahun jgk rsenye..



hari ni... lepas mandi pagi td... die buat perangai...
main bedak 1 botol... tabur atas tilam... join skali ngn dayyin nye pun..
hohohohoho...




ok... nnt smbg lg.. cite psl dhia... :)

1 comment: