Followers

Friday, October 28, 2016

Dhia nak sekola atau tidak??

Haiii jumpe lagi arini..
Arini kite cite ttg anak sulung plk..
Dhia skrg dah 4thn 5bln..
Tahun depan.. 5tahun.. Nak sekola dah dhia..
Sekejapnye mase blalu.. sekejapnye anak dah besar2... tau2 nnt dh nk ade mnantu plk..kahkahkah..



Ari2 klu sruh tulis ke bace ke..
Mesti nnt ckp.. "ibu..nnt nak skola yg situ"
"Nnt kakak pandai blaja".."blaja abc kire2..pastu nyanyi dgn bace doa"..
Iyeee lah kakak... nnt belajar elok2 sungguh2..
Jgn main2.. hihihi.. jgn mcm ibu skola dlu main je kejenye..haha..
Pastu dah ler asik speaking je kt umah ni.. terhibur ibu dgn ayat2 die.. hihi..

Tuk saat ni..masih xtau nk antakan dhia skola yg mana... aku ade la dah pegi tgk beberapa skola kt sni... yg dekat ngn rumah semestinya..
Mksudnye.. kat kwsan yg aku dduk ni je la.. 1 taman.. klu luar pada tu ssh ckit kot.. sbb nk anta msti la sama2 ngn org pegi keje.. xnak la aku kelam kabut nk hadap jem.. wlupun jem die xde la steruk kt tmpt korg..hahaha..

Ade 2 buah skola tadika yg menarik perhatian aku.. tp aku je la.ayahnyee xtau lg.. hihi..
Tadika Ria Preschool ngn Sedidik..
Yg paling dekat dgn umah.. ade 3.. Astana, Pasti ngn Taski.

Yg agak ok buat mse ni bg aku.. Sedidik.
Tmpt die kat kawasan umah banglo sebuah2.. dalam pagar...bersih je tmpt die.. pastu xberapa ramai tuk 4 5 6tahun... 5 6 tahun ade 2 kelas je.. 4tahun 1 kelas.. kat Sedidik ni.. cmpur skali tuk taska.. dr 6bulan smpi 3tahun..
Belajar nya isnin smpi khmis.. ari jumaat blaja pend.islam..
Mase lame ckit.. pkul 7 smpi 1.. pastu klu tghri sebelom balik.. makan dulu.. aku mcm wahhh bestnyee.. sbb pkul 1 smpi 2.. mmg time tuk tidokan semua.. kire bole pilih la.. bole tuk skola shj.. atau skali ngn taska...

- Astana ni dah tnjuk kat dhia.. tapi dhia kata xnak dekat sini... so aku pon malas la nk g tgk n tnye2 psl skola tu.. haha..
- aku g Pasti.. rupenye dh xde amik tuk 5tahun.. sbb dh ramai.. just naikkan je budak2 yg 4tahun skrg.. tu pun 2 3kelas.. cikgu ckit katanya.. so xberani nak trime budak ramai2..
Die buka pendaftaran tuk 4tahun je... klu aku tau... tahun ni aku dh anta dhia skola.. hahahhaa.. adududu..
- Taski plk... aku pegi mggu lps.. tgk2..besar tmpt die.. mcm suasana skola rendah.. bangunan panjang gitu ade 2 blok.. rupenye cmpur tuk Taski n Tahfiz.. mmg besar la.. siap ade padang lg..
Pastu tgh ade pembinaan.. nak buat surau rsenye... dlm hati mcm xbkenan plknye.. huhu.

Semua nnt kne comfirm kan akhir bulan nov ni.

Tapiiiiii...
Ermmm..
Asben suh aku balik klang pulak.. bulan 1 nnt.
So mcmne skrg.. nk tgk skolah dhia bile?
Klu buat mse skrg ni... sume dah full yg kt kmpung tu.. xtau la klu dhia daftar nnt2..kot2 nk msuk bulan feb.. hmmm.
Tetibe jd serabut paleotak..hahaha..

Klu xskola.. mmg ade nak anta playschool ke playgroup ntah tu.. tp nk kne carinye nnt2 lah..
Kelas art ke.. kelas muzik ke.. kelas mngaji..

Skrg xtau lagi cmne keputusannya..
Tiket pon xtgk lg berapa rege.. ohmaiii..
Macam2nye nak dibuattt..

Ni aku kat umah tgh bizi kemas2 nk pindah.. asben aku pun bru balik.. tp bukan ade kt umah..kne g keje plk kan... jadi btabah lah.. kemas sorg2.. ni pon dh bhari2 rse xselesa.. rse nk demam pon ade.. huhu.

Sabo aje lah..

No comments:

Post a Comment