Followers

Thursday, June 6, 2013

Dapur Kecilku


aku duk sini... umah sebijik...(ehhh bukan sebuah ke)
sewa rm550 sebulan.. letrik & air byr sendiri.. tetiap bulan dlm rm150 kne keluar..
kt sini letrik mahal..hoho..tapiiii.. kongsi dua..
maksudnye... ade dua keluarga dlm umah ni... so duit umah sewa bil2 sume bhgi dua...

rumah ni dibhgi kan dua
 jadi la 1bhgian depan... 1 bhgian blkg..

aku dapat bhgian depan.. lalu pintu depan... merangkumi (wah ayat aku..merangkumi)..
ruang tamu + 3 bilik + 1 bilik air , tandas (skali)..

bhgian blkg... lalu pintu dapur... 
dpt la ruang tamu + dapur + sinki + bilik air + tandas


bilik 1.. buat bilik tidur... 
bilik 2.. buat stor + tempat sidai baju...
bilik 3.. buat dapur sebab ade bilik air skali...



hari ni saje nk kongsi dapur cinonet aku ni haaa..

xde la tersusun sgt... ni pun dh bpe kali aku alih tmpat..
kejap kekanan kejap kekiri..hahaha...
asal asben aku blk je.. tgk dh ubah tmpt lain..hahahaha...


haaa nk tau x... yg bttup kain lgsir kaler hijau tu.. adalah..
ALMARI BAJU
actually almari tu xgune... asben aku dpt idea nk jdkan rak kt dapur je... 
boley la kan.. dr xde... memule dulu aku gune yg cm gmbr 1 lg kt bwh tu.. tp xckup..
maklum lah... rumah byk sgt bende nk letak..hahaha..
xpndi nk susun2 sgt...
 ini lah jdnye...

rak atas almari tu... beli kt Giant jek... beli dua... 
asben pd mulenye ltk kt ruang tamu...
tp payah plk sbb DHIA suke amek brg2 yg letak kt rak tu..
disepah2 kan sume..
so dua2 aku bwk lah ke dapur.. jd tmpt ltk brg...hehe.. ok x??


petiais tu pun.. memule dulu asben letak kt ruang tamu... tapi bile dh ade DHIA ni..
payah plk aku nk kedepan kebelakang bile nk msk...haha..
so aku pindahkan kedapur ni jugak..


1st dulu xde la buh langsir...
 tapi disebabkan DHIA suke sgt tolong aku masak kat dapur... 
abes amek itu ini.... aku g la beli kain n buatkan langsir...
tertutup la ckit dr pandangan mata DHIA..

disebalik langsir hijau tu... 
** ade rak pinggan **
** bekas2 bawang**
**bekas minyak masak**
**surat khabar lame**
**bekas beras**
**tmpt letak blender**
**sabun2 cuci baju/segala jenis pencuci**


kih3... malu nk amek gmbr...hahahaha..




ni bhgian atas almari tu...hehe..
aku letak je... asalkan nmpk tersusun sudahh... 




ni pandangan sebelah sini pulak...
meja makan lipat jek... kerusi pki yg ade.. 
haaaaa.. almari tu la yg aku ckp td... 1 almari je gune tuk buh semua bahan2 tuk masak... 

1 lg rak yg cm td.. aku letak menegak plk...
 boley la letak cerelec dhia n segala kudap2 kami sekeluarga...
skrg sume dh dipindahkan ke almari yg td...
yg tinggal dlm almari ni.. cume bahan2 kering... stok2 gule, tepung, susu dhia..

dan adenye mesin basuh yg bkhidmat pada kami...hehehe..




** gmbr dapur tmpt masak ngn sinki xamek gmbr**
sebab tgh penuh.. belum basuh pinggan..hahahaha...

ok dah... pasni cite psl ruang lain pulak...

update psl ni kengkonon ade la cite skit...
 kot la asben aku dapat blk smnnjung tahun ni..
ade gak la kenangan rumah ni..


11 comments:

  1. comel la dapur umie...entry kebetulan kak mimi pun nak citer pasal dapur...takpe umie dapur kecik pun bersih je

    ReplyDelete
  2. wahhhh unik! 1st time tahu ada rumah jenis camni...hehe

    eh cepat2 la pindah ganuuuu :p

    ReplyDelete
  3. Akak masih tak berape nk paham kedudukan umah awak ni umie...blur..heheh

    ReplyDelete
  4. kemas & bersih je..
    besar giler..dapur kite xbleh masuk pn meja mkn.dh meja mkn terselit kt ruangtamu :)

    ReplyDelete
  5. comel je..
    takpe rumah kecik ke apa ke.
    janji kita bahagiaaaaaa

    ReplyDelete
  6. Sgt cantik bersih....yg ptg keselesaan tau dear....

    ReplyDelete
  7. yg penting kemas n bersih kan. eh..nadt pun letak rak 3 tingkat tu kat dapur gak tapi kat lantai la. 50juta kali saif masuk dapur, makanya 50juta kali dia sepah punggah semua barang n 50juta kali jugak mamanya nak kena kemas. papa saif ada suggest gak letak rak tu atas kabinet tapi kabinet ku sendiri suda penuh xde ruang nak letak..huhuhu..

    ReplyDelete
  8. yang penting kemas... serabutkan kalau dapur sepah2..
    kalau kreatif yang x cantik pun jadi cantik... :)

    ReplyDelete
  9. rara xde dapur =( sedih kan.dapur umah mentua ada lah.kikiki

    ReplyDelete